Allting en viss hund borde lära sig

110721

När jag tänker på allting Vanna borde lära sig blir jag alldeles matt. Dagarna bara går och ingenting händer. Hon kan inte ligg ordentligt, hon kan inte stanna ordentligt, hon kan inte nej ordentligt, hon kan inte komma på inkallning ordentligt, hon kan inte apportera ordentligt… Hon kan allting lite halvbra och tillräckligt bra för att jag ska våga ha henne lös men det duger ju inte.

Idag hade vi tänkt träna agility i regnet. Då det kom en hel drös med border collies som uppenbarligen också skulle träna agility fick vi kalla fötter/tassar och packade ihop och gick. Hon lyckades i alla fall genomföra en felfri kombination med tunnel och hopphinder och korv i snusdosa som belöning. ”Ni får gärna träna mer om ni vill!” ropar nån SM-finalist till oss och jag ropar ”Nej, det är bra” tillbaka.

Jag kände mig inte bekväm med deras ögon på mig. Jag vill vara själv! som min brorsdotter sa när hon var liten och kröp ihop i skostället efter en konflikt med vuxenvärlden.

2 thoughts on “Allting en viss hund borde lära sig

  1. Men vilket trevligt sm-finalist (;-))-gäng, som sa så, ändå! Förstå vilken tur man inte har bc, att ha de kraven på sig. Tur jag bara har en spets, det enda han förväntas göra är ju skälla, och det gör han.. 😉 Kombinationer med godisburk, längre än så tror jag aldrig vi kommer, jag & Vinna. Men kul är det! (förutom de potentiellt anfallande däcken, hälsar hon…)

  2. Man borde ha en obildbar idiot. Inte ens spetsar är obildbara idioter = klen tröst. Äsch. Jag har en dröm, som MLK sa, att en gång vi ska klara oss igenom en hel agilitybana!

Kommentera

