Blommor av något slag

6 thoughts on “Blommor av något slag

  1. Men så otroligt söta. Önskar jag kunde blommor. Har en jättefin blombok hemma, så nu måste jag åtminstone försöka leta reda på den lilla vackra. Återkommer om jag hittar.

  2. Det var nog mer min bristfälliga beskrivnings fel än hennes blomkunskap. Den är klart bättre än min.

  3. Tusensköna, eller bellis som jag kallar den (fult namn!) är den enda jag kan, och möjligen förgätmigej. Tusensköna är väl nästan den finaste blomma som finns? Just för att den växer rätt upp o ner på gräsmattor. På nåt vis. Ingen har bett den. Och de vackra lilarödarosavita nyanserna. Men inte så lik, va? 🙂 Jag funderade på om det kunde vara förgätmigej, men trodde inte det.

    Men nu slog blomboken som om det vore trolleri upp på precis förgätmigej, och det finns lite olika varianter. Fåblommig förgätmigej http://www.luontoportti.com/suomi/sv/kukkakasvit/fablommig-forgatmigej vad tror du om den? Lite tveksam är jag dock. Men måste låta det bero, sovdags. Natti.

    (Såg nu förra inlägget, att du mått riktigt dåligt… 😦

  4. Jaha, det var därför min mor började prata om tusensköna, för att jag sa att de var vita och kan skifta i lila och växer på gräsmattan mellan gravarna. (Inte bara där, såg dem på en ”vanlig” gräsmatta också.) Jag tror inte på förgätmigej heller! Nej, det stämmer inte. Blombladen är bara fyra på varje blomma, verkar det som. Skulle haft en bättre bild.

  5. Ping: ? « Vovven Vanna

Kommentera

