Jag vill tacka livet

som gett mig så mycket
Det gav mig lång vandring
för så trötta fötter

(Gracias a la vida que me ha dado tanto.
Me ha dado la marcha de mis pies cansados;)

Därför köpte jag igår ett par Ecco-sandaler på rea. Det var precis vad mina trötta fötter behövde. Nu kan jag ha dem i flera år! (Ja, om jag lever i flera år…, jag föredrar att göra som de arabiska muslimerna, lägga till ett ”om Gud vill” efter varje framtidsförutsägelse.)

Hade Violeta Parra varit i livet under kuppen  – hon begick självmord 1967 – hade hon avrättats precis som Victor Jara. Död åt fascisterna! 

Kommentera

