Halländska vinodlingar

Idag fick vi gå upp i ottan (med våra mått mätt) och åka ut till husses jobb, en uppfostringsanstalt för vanartiga gossar – eller snarare ett behandlingshem för unga män med problem.

Vad är det? frågade jag husse. Vin, sa han. Vinbär? sa jag. *spela dum* Nej, vin, sa han, vindruvor. Jaha. Jag hade ingen aning om att det fanns vinodlingar i detta gudsförgätna landskap.

Vanna imponerade på mig genom att äta björnbär direkt från buskarna. Jag älskar björnbär, men de smakar ingenting i år. 😦

Min bil skulle hissas upp i taket och undersökas då den visat oroväckande tecken på att inte vara riktigt frisk. Det var tydligen inte så allvarligt – beläggningar på bromsskivorna.

Kommentera

