Havet är den bästa badbaljan

Idag har Vanna haft en lattjolajbandag. Hon träffade en hund på stranden. När vi skulle skiljas tänkte jag att han springer väl till matte när hon kommer tillräckligt långt bort, vilket hon hävdade att han brukar, men nähädå. Det var helt klart att han föredrog flatte framför matte. Efter oräkneliga försök att ta oss därifrån utan honom fick vi vända så att hon kunde koppla den unge mannen hunden.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Som grädde på moset rullade Vanna sig  i ett fiskkadaver. Då gick mattes sol i moln. Det blev hårda ord och schamponering i badkaret. Nu är hon grundligt rengjord, klorna är klippta och pälsen borstad. För säkerhets skull blev hon även lite desinficerad. Hon är som en ny människa hund!

—————————

X antal timmar senare. ”Vad duktig du har varit idag” säger jag till Vanna. ”Att du rullade dig i kadaver, det har vi glömt.” *beundrar min egen storsinthet*

2 thoughts on “Havet är den bästa badbaljan

  1. Att rulla sig i fiskkadaver var en specialitet som även Tilda hade. Jag minns fortfarande stanken med bitterhet (nu när jag liksom har kommit in på den banan).

Kommentera

