Den som vore hund

Dålig dag idag.

Jag har gråtit över det faktum att jag kommer från en totalt dysfunktionell familj.

Jag har också pratat med en medmänniska på Twitter som också förlorade sin far i år – också cancer, men tio år yngre än min. Hon är väl också tio år yngre än jag. (Fyra också, inte dåligt! också pratat, också förlorade, också cancer, också...)

Vi pratar om sorgen. Inte för att det hjälper, men. Man kanske inte känner sig fullt lika ensam. Hon drömde en gång att han kom hem till henne och när hon blev förvånad sa han: ”Visste du inte att jag blev bra på sjukhuset?”

One thought on “Den som vore hund

  1. Prata Ia, Delad sorg är halv sorg, delad glädje är dubbel glädje. Du är starkare än du tror. Bearbetning av din fars död tar tid; låt det ta tid. Tid har du! KRAM

Kommentera

