Jaktapportering

En ny bok om jaktapportering är på väg. Inte bara om jaktapportering utan om jaktapportering med hjälp av klickertänk. (Författarna är instruktörer på Canis.)

Här kan man se hur Elsa & Diesel tränar markering.

Maria & Vanna har blivit markeringsidioter. Vi gör några markeringar varje dag nu. Då jag inte litar på Vannas stadga (hon sviker mig fortfarande ibland) håller jag kopplet över bogen, jag inbillar mig att om jag gör det tillräckligt många gånger så kommer hon till slut att fatta att det inte är någon ide att knalla, dvs. sticka innan jag sagt apport.

2 thoughts on “Jaktapportering

  1. Kul med den nya boken. Gick en helgkurs med Selma där vi jobbade med grunderna i jakten med klicker. Det var alldeles utmärkt.Varför inte liksom?

Kommentera

