Svarta grenar

En av mina favorittwittrare twittrade idag:

tittar ut. känns som om jag tappat färgseendet. vit himmel, vitt på marken, svarta grenar, smuts. *depp*

De svarta grenarna är en av anledningarna till att jag finner vintern för lång. Hur folk kan ”älska vintern” är och förblir ett mysterium. De älskar lövlösa träd.

När Familjen var här sa Familjeöverhuvudet (min bror) att han tyckte att jag skulle sitta vid köksbordet och äta frukost, det gör ju de flesta människor. Själv är jag för rastlös, jag intar bara middagen i köket. Jag har aldrig varit en frukostmänniska. Numera äter jag ett ägg och en tallrik fil och ägget kan jag äta stående och filen (som nu) sittande i soffan. Några frukoststunder vid köksbordet är det inte tal om. Han tyckte att det var ett rum med utsikt. ”Väldigt fint” ty: ”Vi har så lite träd i Skåne.” Stackars Skåne! Men det är en av tjusningarna; dessa ensamma träd på de skånska slätterna.

  IMG_6917

Här är min hänförande utsikt i de svarta grenarnas tid.

Kommentera

