Vår i Slottsskogen

Om blott en dag eller två
så håll till godo ändå
för det finns många som aldrig en ljusglimt kan få

IMG_0150

Vanna försöker ge sken av att hela hennes liv går ut på att vänta på spårvagnen. Ha! När åkte vi spårvagn sist?

IMG_0224

IMG_0393

IMG_0404

IMG_0458

IMG_0506

   När jag för en gångs skull hade vatten till flatten!

IMG_0513

Jag sa till Vanna att hon skulle vakta min ryggsäck medan jag köpte glass (Dumleglass).

IMG_0557

Two hearts are better than one

IMG_0572

De här kompisarna var jättekompisar.

IMG_0658

Det är inte bara hundar som simmar i bassäng.

6 thoughts on “Vår i Slottsskogen

  1. Åh, Slottsskogen! Det var längesedan. Vi brukade åka dit med barnen när de var små. Så fint där! Minns Azaleadalen. Vanna är lite rörande (och väldigt söt). När jag ser bilder på henne så är det en sträng i hjärtat som slås an.

  2. Om man bara har en enda vårdag i Göteborg är det nog Slottsskogen man ska åka till. Jag har svårt att komma på något bättre. (Jag får inte missa azaleorna i år!)

    Vanna kan inte förstå hur ungarna kan kasta brödbitar till änderna (??!!) och inte till henne. Så himla obegripligt!

  3. Alltid kul att se dina bilder & läsa din text. Mysan & Knutte haft full sjå med att jaga alla fåglar. Därför törs vi inte ha Skalle-Per & his scandal beauties fria. Kul att se bilder fr din landsända som är litet av ett vitt kapitel för mig. Ha de gott. Vanna är så duktig, till skillnad från mitt gäng som bara är i skogen.

  4. Vanna är mer intresserad av att jaga brödbitarna än att jaga fåglarna! För min del är ju din del (av landet) okänt territorium. Äh, dina hundar hade klarat stadslivet galant. Vanna är f.d. skogshund.

Kommentera

