Catastrophe

I köket möttes jag idag av tre skrik som fick blodet att isa sig i mina ådror. Det var Soya som försökte förklara för mig att elden var lös och om vi inte båda omedelbart satte oss i säkerhet skulle vi förgås i lågorna.

Jag fick en veritabel chock – tills jag förstod att ”elden är lös” bara betydde att maten var slut (och svältrisken överhängande). Soya kan inte tala om detta på ett stillsamt sätt. Hon skriker och skriker och skriker: Maten är slut, maten är slut, maten är slut!

Det hysteriska skrikandet – tänk att en liten katt kan ha så stora röstresurser – lät sig inte fångas på band, men hon fick sin mat iaf. Det var på tiden, kraxade hon.

Kommentera

