Du milde

IMG_0700

Jag beställde Lydnadsträning i teori och praktik på biblioteket. Det är utan tvekan den tjockaste hundbok jag någonsin hållit i min hand. Det förvånar mig egentligen inte med tanke på författarna, de är fanatiker. Jag får ständigt mail från Canis om hur jag ska träna hunden att göra ditten och datten. (Nu ska vi lära hunden att gå runt sin egen baktass. Vi delar in momentet i femton delar.) Tidningen Canis som trillar ner i brevlådan bekräftar att Canis är en institution för de verkliga hundnördarna, som inte jag tillhör. Jag måste avsluta den prenumerationen. Men boken verkar spännande.

IMG_0703

8 thoughts on “Du milde

  1. Hehe, de får en att sätta sitt eget hundnördande i perspektiv, ja… Fin liten lydnadsbibel! Canistidningen gillar jag – tills jag trodde jag kunde göra ett normalt avbryt från prenumeration genom att helt enkelt inte betala årsräkningen, och istället åkte på en påminnelse. Fult.

    • Jag tycker att artiklarna är lite för tråkiga, jag uppskattar nog mer lättsam underhållning i form av Hundsport. Saknar Hundsport men retar mig på att jag måste gå med i en länsklubb för att få den, vad ska jag med länsklubb till i övrigt? Jo kanske om jag ska göra BPH! Men vadå, innebär det att man måste säga upp prenumerationen innan året har gått? Åkte du på ett år till?

      • Jepp, det gjorde jag. Och ja, det måste man. Känns ytterst märkligt förfarande på en prenumeration, eller så är det för att jag inte prenumererat på något annat på all evighet.

      • Det kanske är normalt? Jag har ingen aning. Men det låter ändå lite märkligt. Får försöka komma ihåg det i årsskiftet då, jag tog prenumerationen i februari eller nåt.

  2. Jaså ni har också hamnat i Canis klor ;-). Är man intresserad av hundträning så är många av deras tips en guldgruva, men för mig är det hela framför allt ett etiskt ställningstagande. Inga kravfaser och ”nu ska vi sluta curla hunden”.

Kommentera

