Ta mig till havet

IMG_2349

Jag hade köpt en ny leksak:

IMG_2376

Det var bara ett litet problem. Den saknade flytförmåga. Det förstod jag, men inte Vanna. Jag hade hoppats att hon skulle hålla i den och inte tappa den i närmsta vattendrag. Hur mycket flatten än älskar vatten, inklusive saltvatten, kan man inte begära av henne att hon ska doppa ner hela huvudet:

IMG_2386

När jag fiskat upp den var jag så överdrivet optimistisk att hon fick tillbaka den. Då tappade hon den i själva havet. Men hon begrep aldrig vart den tog vägen.

IMG_2403

Hon fattade inte att den var vid tassarna,

IMG_2404

 utan gav sig ut på något slags vattensök.

IMG_2405

Jag hittade räddningen i form av en träpåk
men vågorna sköljde ändå över min högra fot
så att jag fick vatten i skon. 😦

IMG_2425

Efter det fick flatte bara ägna sig åt naturens egna leksaker,

IMG_2428

den här t.ex., som man kunde apportera i snöret.

Kommentera

