Enfärgad eller blommig fåtölj

Min mor ska köpa nya möbler till lägenheten så jag följde med henne till möbelaffären och råkade få syn på en enfärgad fåtölj.

bonn_intro

Inte bara matte skulle uppskatta en fåtölj. Jag tänker på en viss flatte. 

”Får jag bara sålt huset”, säger mamma, ”ska du få lite pengar.” Det kanske räcker till en fåtölj. (En egen fåtölj! /Vanna)

Var den inte rätt fin? Jo, det tyckte jag. För att inte tala om den blommiga! Ska inte fåtöljer vara blommiga?

em_fatolj_bonn_144719_jpg_285_260

7 thoughts on “Enfärgad eller blommig fåtölj

  1. Den blommiga verkar säljas i paket, men det måste väl gå att få den utan pall. Det blir så dyrt med pall! Och tar så mycket plats! Och ändå vill man ha en! Sååå bekvämt!

Kommentera

