Mitt namn är Skendräktig. Vanna Skendräktig.

Hej, jag heter Vanna och jag är skendräktig. Det tar sig bl.a. uttryck i en onormal trötthet. Jag brukar göra första stoppet fem meter utanför porten. 

En gång när jag var så här onormalt trött tog Maria mig till veterinären, hon trodde jag var sjuk. Det trodde veterinären också. De var rörande överens om att jag gjorde ett sjukligt intryck. Men jag lurade dem – eftersom jag var kastrerad förstod ingen att jag var skendräktig. Jag var så trött att jag knappt orkade stå på undersökningsbordet. De misstänkte fästingsjukdomar och allt möjligt. 

Jag hör vad ni säger. Ni tror att det beror på värmen. ”Det är så varmt nu att flatte blir trött och måste sjunka ner i gräset bara hon kommer utanför huset!” Den teorin saknar all verklighetsförankring. Däremot kan jag instämma i att värmen inte precis gör saken bättre. 

IMG_5280

Här har jag för omväxlings skull satt mig på muren

 IMG_5284 

Och där tänker jag förbli sittande

IMG_5291

Fast jag kan tänka mig att gå några meter…

IMG_5295

…bara jag får sätta mig igen

IMG_5309

Ännu hellre lägga mig

IMG_5311

*testar att stå*

IMG_5316

Men jag blir så vansinnigt trött!

IMG_5329

*dags för [ännu en] paus*

IMG_5332

*tvingar mig själv att galoppera*

IMG_5350

Det är tur att man får ha hund på kyrkogården.

IMG_5355

Och att hon kan rulla sig  – hur skendräktig hon än är.

3 thoughts on “Mitt namn är Skendräktig. Vanna Skendräktig.

  1. Ping: Ingen skendräktighet och ingen separationsångest | Vovven Vanna – Flatcoated Retriever

  2. Ping: Pip & gnäll | Vovven Vanna – Flatcoated Retriever

Kommentera

