Beställt en sko

Ja, egentligen två. De ska vara vattentäta:

11744320-origpic-76ad64

Det är ju så förbannat svårt att veta vad man ska ha på fötterna när man retrievertränar på sommaren! Nu senast gruvade jag mig väldeliga, skulle jag köra den lediga, socklösa stilen med shorts och Ecco-sandaler eller skulle jag köra långbyxor och Gore-Tex-konceptet? Jag vet att det är en kritisk passage när man ska gå från parkeringen till ängen, det brukar vara lerigt och jävligt. Och det kan vara vått i markerna.

Det slutade med att jag tog mina Gore-Tex i alla fall, men jag tycker inte om dem, de fungerar visserligen mot väta (till skillnad från alla mina andra Gore-Tex som brukar ge upp efter ett tag) men de är rätt fula. Framför allt tunga och klumpiga.

Anledningen till att de inte tar in vatten är att de består mest av skinn och inte ser ut som gympadojor. De ovanstående ser däremot ut som klassiska gympaskor, det är inte Gore-Tex. DP-ägaren hade övervägt att ta sina kängor (som fröken) men då måste hon ha ”ullstrumpor” (tyckte jag hon sa) vilket fick henne att avstå. Ja, hur man än vänder och vrider sig… Men jag känner mig aldrig så dum som i den manliga stilen: shorts och feta skor med strumpor! Ska jag ha strumpor och skor vill jag fan inte ha shorts, då ser man ut som Hermann Göring.

11 thoughts on “Beställt en sko

    • Visst mår man illa? Varje gång jag försökt mig på den kombinationen har jag skrikit av fasa och genast bytt till något annat. Köpte för några veckor sen s.k. denimjeans/leggings, alltså väldigt tunna jeans, det var perfekt om man inte vill ha semilånga jeans eller shorts.

      • Inser att det nog är det jag har, dock ej tunna. Tunna måste vara super istf shorts. Har stort huvudbry ang shorts. Vill inte ha kjol heller. Har nu inte hund, pratar bara kläder överlag. Sommarutstyrsel.

      • Det är såna där stretch som smiter åt som bara den. Jag köpte ett par idag också, fast inte jeansvarianten. Kjol tycker jag är jobbigt dels för att jag inte känner mig helt komfortabel och dels för att det sällan finns fickor som jag har ett rätt stort behov av. (Näsdukar, bajspåsar, nycklar.) När det är varmt har man ju inte jacka heller.

  1. Sandaler är perfekt när det är varmt & potentiellt blött ju – inga blöta skor, och man får svalka fötterna lite! De där ser ut som såna skor jag också skulle behöva…

Kommentera

