Förälskad i en get

Närmare bestämt en killing. Men låt oss inte gå händelserna i förväg! Jag skulle agera barnvakt och morsa på stan idag. Min bror ringde när vi precis ätit frukost, han sa att han ville ha båda barnen tillbaka ikväll, jag fick inte tappa bort en enda unge. Jag skulle be dem ladda sina mobiltelefoner och lägga in mitt nummer etcetcetc. Det hade Ellinor redan gjort, hon och jag kommunicerar ibland. Även hennes lillebror, som vann nån jäkla fotbollscup i Skåne förra veckan, fick lägga in mig. Om utifall att de skulle försvinna på spårvagnen. Jag blev riktigt rädd: tänk om de går ut i gatan och blir överkörda under mitt beskydd?

IMG_7768

IMG_7775

IMG_7783

IMG_7843

IMG_7888

IMG_7894

Vi tog spårvagnen från Kungsportsplatsen till Slottsskogen.

IMG_7940

IMG_8106

Efter sedvanlig säl- och pingvinmatning, fågelskådning m.m., kom vi till Barnens zoo. Det var där jag, och inte bara jag, blev förälskad. I den här lille skiten:

IMG_8235IMG_8246

IMG_8276

IMG_8315

IMG_8339

IMG_8367

We’re only in it for the ice cream!

IMG_8409

IMG_8423

Kommentera

