Jaktset på Engelsons

Idag köpte jag ett jaktset på Engelsons för 1000 kr, jag hade först bara tänkt köpa jackan men när den kostade 800 kunde jag lika gärna köpa alltihop. Det var den jackan som var så vidunderligt skön. Jag tänker enbart ha den i skogen, inte på Avenyn.

Jag lämnade in mina Gore-Tex häromdagen och fick ett par nya. Det är så jag gör, jag köper Gore-Tex, de tar in vatten, jag lämnar in dem och får ersättning. De håller i genomsnitt ett halvår. Guaranteed to keep you wet!

Imorgon ska Vanna till veterinären, hon har öroninflammation, jag har ställt diagnosen själv. Men jag måste få den bekräftad. Det finns en liten veterinär med en liten praktik där man brukar kunna komma utan att boka tid. Jag hoppas han kan kolla henne på förmiddagen – alt. får vi ta en senare tid. På eftermiddagen ska jag hälsa på min farbror, som halvt adopterat mig efter min fars död.

Vi åt hamburgare på Göstas ikväll. (Ett smärre Bergmandrama utspelade sig, min svägerska och brorson spelade huvudrollerna.) Jag hade ringt och frågat om man kunde ta med hunden. Om den är snäll och inte bits, sa de. Hon är lugn, sa jag. Fast hon skäller ut folk ibland, det är en ovana som ökat med åren. Hon har varit väldigt vaktig i huset och sprider detta beteende även till andra ställen. En liten unge blev rädd och mamman tittade ogillande på mig. Då hade Vanna skällt en enda gång. Enstaka skall får omgivningen stå ut med. Hon hävde upp enstaka skall vid två tillfällen till. Dumma Vanna! Men öroninflammationen kanske irriterar henne? Det kom blod på bomullen. 😦

2 thoughts on “Jaktset på Engelsons

  1. Skickar krya på dig hälsningar t Vanna. Bra jobbat m skorna. det märks att du bor i en storstad ang jackan. I norrtälje inga problem m en sådan jacka. Ja folk är petiga om en hund pratar men om en unge skriker då är det synd om den. Kram & ha de skönt

Kommentera

