Den som söker finner ej

DSC_0019

Haga är antikviteternas förlovade land.

Jag är på jakt efter ett soffbord, men var är de när man behöver dem? Ett soffbord från 40- eller 50-talet eller så. Jag gick hit men dels var affären jätteliten, jag räknade till max tre soffbord, och dels var ägaren upptagen av ett par som diskuterade lampor, så jag gick därifrån och orkade inte komma tillbaka. What a disappointment!

DSC_0031

Jag gick till mitt gamla stamställe och köpte en *citron- och marängpaj* istället. Nästa gång får det bli *lyxkladdkaka*

DSC_0035

Bakom kopparna döljer sig en sedel från Kina under Mao Zedong!

DSC_0036

Den var himmelskt god. Därefter Antikhallarna, som inte heller hade något bord.

DSC_0061

DSC_0074

DSC_0083

DSC_0091

Men det var en vacker lokal.

DSC_0105

Aktar man sig inte hamnar man väl hos den här tanten.  

Kommentera

