Man ska inte skratta åt andras mundering

Även om jag gör det själv.

20131021_144123

Skrattar åt mig själv alltså. Jag har köpt en s.k. regnhatt på Engelsons (där jag går som barn i huset). Kan welsh springer spaniel-matten så kan väl jag!

Hon dök en regnig kursdag upp i en sån. Jag tittade beundrande på henne och tänkte att det kanske är melodin. En farbror Melker-hatt! För oss som inte vill ha keps.

Det dummaste man kan ha är ju huvan på regnjackan (som jag). Fröken har keps ty hon har glasögon. Hon ser inte annars. Jag har också glasögon, jag ser inte heller.

Om det inte regnar alltför mycket är inte det stora problemet att glasögonen blir våta utan att jag inte ser åt sidorna. Som vore jag en häst med skygglappar.

Det enda jag oroar mig för nu är att hatten ska blåsa av under jaktträningen. Det kändes oroväckande när jag hade den på huvudet på min väg från bilen till mammas lägenhet. Det var som om jag bara var sekunder från att den skulle lyfta!

Jag köpte slutligen den där hundförarvästen pro också.

4 thoughts on “Man ska inte skratta åt andras mundering

  1. Lite åt sydvästhållet fast hatt? Coolt. Själv har jag börjat köra med pannlampa på kissrundorna morgon och kväll (- inte så läckert kanske). Grannarna må tycka vad de vill.

Kommentera

