Lite konstigt

Vanna tyckte att det var lite konstigt att vi skulle åka en timme och 45 minuter bara för att hon skulle få bada, men det var ju jag som skulle gå på en – som det visade sig – totalt misslyckad anställningsintervju. Den värsta någonsin. Som ett Gestapoförhör.

20131029_115108

När min pappa i början av 60-talet började jobba på en bilfirma blev han utskälld av chefen första dagen. ”Han tog mig i matsalskön.” Så gör inga chefer längre. Å andra sidan blev han anställd utan krusiduller. Numera utsätts man istället för prövningen innan man får jobb: Duger du? Duger du inte? Ingen skäller ut en första dan på jobbet, men det kan också vara så att man aldrig får någon första dag på jobbet – man blir aldrig utvald. Man får aldrig börja. Man hör inte till.

20131029_122128

Sist jag var i Jönköping var det med en *krullig* retriever.

20131029_124650

För att göra denna dag komplett slirade jag som på ett bananskal när jag skulle åka in till stan och möta upp min bror och brorson (den senare har höstlov). Jag hade precis varit ute med Vanna på de regniga gatorna, sagt hej då och låst dörren när jag halkade och rasade på rygg nerför stentrappan. Det kunde gått jävligt illa. Tyvärr slog jag inte ihjäl mig. Jag fick bara lite ont. Men det var en fin vurpa – riktigt fin.

20131029_184427

Vi åkte upp i Gothia Towers och åt räksmörgås. Lilla London såg ut som någonting completely different. Den som har möjlighet bör nog göra detta, ta hissen upp till 23:an efter att mörkret fallit och sjunka ner i närmsta fåtölj.

20131029_193850  20131029_200001

20131029_195400

King Size Räksmörgås:

20131029_190638

5 thoughts on “Lite konstigt

  1. Det ser i alla fall fint uppifrån och ”by night” – alltid något! Men en bild på räkmackan hade inte varit fel, den måste vara något alldeles extra… Visst ser man att V har klippt sig! Men vad tusan det var väl skönt att du slipper att jobba på det där Gestapostället.

  2. Mummmmmmms! Ska prova det där tornet nå’n gång. Och räkmackan.

    Känner verkligen med dig angående intervjun. Blääääääääh. (Tycker forftarande att du ska satsa på ditt skrivande. Oavsett om det är lukurativt eller ej. You’ve got the talent!)

Kommentera

