Prins Daniel, JFK & jag

Vad har vi gemensamt? Vi är alla hundallergiker.

6a00d83451580669e200e5500bcd018834-800wi

Av den anledningen byggde man hundkojor i Vita husets trädgård. Sådana små intressanta saker kan man få veta om man läser valfri skvallerbok om familjen Kennedy, som t.ex. Jack och Jackie – porträtt av ett amerikanskt äktenskap (1996, 1999).

”Secret Service hade velat ha en skottsäker glashuv över den Lincoln de skulle åka i, och det ville även Jackie – om inte annat för att skydda frisyren, skojade hon. Men Jack var bestämd på den punkten. Han ville inte ha något hinder mellan sig och folket.”

När han dött ansåg Jackie sitt liv vara över:

”Något som ni sa på landet förvånade mig så – att ni hoppades att jag skulle gifta mig igen. Ni stod oss så nära en gång, och det är något som ni måste känna till. Jag anser mitt liv vara över, och jag kommer att tillbringa resten av det med att vänta på att det verkligen tar slut.” (Brev till Ben och Tony Bradlee några veckor efter JKF:s assassination.)

Kommentera

