Klumpsand? Nej tack

Som Soya har bestämt sig för att bli innekissare på heltid och vägrar använda värmepellets investerade jag först i klumpsand. Det tyckte Soya jättemycket om. Till skillnad från mig. Dels kändes det som om hon massproducerade kissbollar, jag plockade bort hur många som helst varje dag, och dels spred sig sanden om inte i hela lägenheten så i hela hallen. Jag är inte pedant som min far, långt därifrån, men när inte ens jag står ut, då är det illa.

Gick man in på toaletten hade man ständigt grus under fötterna.

Jag måste göra något radikalt så jag köpte icke-klumpbildande sand. Vilken befrielse! Jag slipper plocka upp annat än bajset, jag skakar bara lådan, och jag slipper ha sand i halva lägenheten. Enda nackdelen är att jag måste byta hela alltet en gång i veckan istället för en gång i månaden.

Även den icke-klumpbildande sanden heter Klumpe.

3 thoughts on “Klumpsand? Nej tack

Kommentera

