My God – My Dog

Jag kom hem till  Vanna med ett Limex-halsband, tre 80-gramsdummy och två 300-gramsdummy, två påsar hundgodis med tillhörande burk samt en skotsk terrier.

DSC_0517

Jag pratade ingående med kvinnan som stod i rasmontern för ceskyterrier. Jag har ju alltid velat ha en skotte men två saker avskräcker mig: temperamentet (svårlärda) och att man måste trimma dem. En skotte är till råga på eländet ännu svårare att trimma än många andra terriers. Cesky, som skapades genom att blanda skotte med sealyhamterrier (ni vet, som Hitchcock hade) är både lättare att uppfostra och lättare att ”trimma”: den ska inte trimmas utan klippas. Därav den silkeslena pälsen.

DSC_0078

Om inte västgötaspetsarna hade skällt så förbannat…

DSC_0105

…hade de också varit riktigt trevliga.

DSC_0043

DSC_0141

DSC_0200

DSC_0232

DSC_0274DSC_0311DSC_0315

DSC_0349

”Vad gör de med mig?”

DSC_0354

En veteskotte

DSC_0403

Just när man tror att förnedringen inte kan bli mer total…

DSC_0435

(hundarna ger Askungen)

DSC_0457

…blir man ofrivilligt vittne till denna julklapp:

DSC_0494

Tätt följd av en humhum påskkärring

DSC_0509

9 thoughts on “My God – My Dog

  1. Det var hemskt att se. 😉 De borde haft små skyltar där det stod: ”Var inte oroliga! Färgen går att tvätta bort!” 😉

  2. Fast de lider ju inte nämnvärt. Men JAG skulle ju aldrig få för mig att måla MIN hund. ELLER låta henne uppträda i kortkort. 😉

  3. Det vet vi inget om. Jag bara märker på Nisse som jag klippte igår hur glad han blev. Han har skuttat runt & varit som en bushund.
    Jag har sett ”klippta” & färgade rosa pudlar. för djävligt. Ingen respekt för djuren

  4. Halloj!
    Hunden är färgad med vattenfärg, så det är inget farligt! Den är färgad för att den var med i rasparaden, å färgen är inget som skadar hunden 🙂

Kommentera

