Vannas apportskola (forts.)

DSC_0723Vi har de senaste åren sett en oroväckande trend inom husdjursvärlden. Jag tänker på att man i ökad omfattning klär på sina hundar.

Ni vet vad jag, Vanna, tycker om det: om det tycker jag inte.

Jag vill inte ha någonting på min egen kropp utom min egen päls och hör sen.

Idag fick människan för sig att sätta min sin mössa på mitt huvud. (Jag är inte lika känslig om knoppen som om kroppen.) Hon knäppte den under hakan.

Det är nu min pedagogiska lektion kommer in i bilden. Den lyder som följer.

FEL:

 DSC_0713

RÄTT:

DSC_0707

Mössa ska man inte ha på huvudet, den ska man ha i munnen.

One thought on “Vannas apportskola (forts.)

  1. Det går bra med vantar i munnen också. Med vänlig hälsning/Selma
    Ps. Tilda gillade att bära runt på Husses skor. Men det gillade inte Husse.
    Pps. Disa gillade att tugga sönder Husses skor. Det drev Husse till vansinne.

Kommentera

