Noshörning

Efter att ha släpat vad som kändes som en noshörning runt kvarteret häromdagen bestämde jag mig: Det här går inte.

Kosta vad det kosta vill! Närmare bestämt 379 kr. (Jag pratade precis med en mig närstående person på telefon och sa att jag har 498 kr kvar på kontot, han hade 301. Så är det att leva på aktivitetsstöd respektive sjukpension.) Beställningsvara på Apoteket.

20140221_170421

Eftersom labbet inte kunde hitta någon förhöjd progesteronhalt i Vannas blod (vilket antingen beror på att jag inte prickade rätt period eller på att provet inte är tillförlitligt – vill man hitta äggstocksrester får man göra ultraljud) och Vannas problem kvarstår skrev veterinären ut medicin med det fula namnet Galastop. Jag har aldrig använt det, och dragit mig för det, men nu får jag banne mig ge det ett försök. Hon går på ett väldigt energilöst foder nu och jag har gett henne lite mer motion men jag tror inte det spelar någon roll. Det är som det är. I fredags blev det uppenbart. Vi har inte hittat någon fysisk orsak till den stora slöheten som inträder med långa mellanrum och i mina ögon är det ingen tvekan: alla symptom är skendräktiska. Hon har varit gnällig både inne och ute och ägnat sig åt att försöka gräva ner sina leksaker i skogen och nu stannade hon så fort vi kom utanför porten – precis som hon gjorde innan hon kastrerades. Sen stannade hon och stannade och stannade på promenaden. Och det var ingen fart på henne i joggingspåret. Hon joggade konstant bakom ryggen på mig. Jag vet hur hon är när hon är pigg, då kommer hon galopperande när jag ökar farten, men även om jag ökade farten så joggade hon på i samma stilla mak och lät bara avståndet mellan oss öka – inte farten. Lilla Vanna…

20140221_163154

Jag har lagt mig och har inga planer på att resa mig. /V

20140221_163328

Men jag tänker inte somna. 

20140221_164132

Kommentera

