Äggdieten

Det är den andra mars och man har 1 800 kronor kvar att leva på. Vannas medicin tog knäcken på mig. En kompis på nätet har 1 500, han ska alltid vara värst.

Jag sa till honom att jag funderat på äggdieten. Jag läste någonstans att en av Nigellas snubbar gått på denna diet. Han åt ägg i syfte att gå ner i vikt. Jag tänkte äta ägg av ekonomiska skäl. Två ägg till frukost, två ägg till middag, två ägg till mellanmål och två ägg till kvällsmat = 56 ägg i veckan. Köper man äggen på ÖB, där de tar ca en krona per ägg, blir det inte mycket mer än 225 kronor i månaden.

Ägg är väldigt näringsrika, vad jag förstår.

Igår fick jag ett mail från J med rubriken God Jul & Gott Nytt År (orka skapa nytt): ”Hur är det med dig Maria? Hoppas allt är väl med hund och veterankatt.” Med veteranen är det fruktansvärt bra, med mig är det mindre bra.

Kommentera

