Dagar i en hunds liv

Det finns dagar i en hunds liv som är bättre än andra. I dag var en sådan dag.

Jag, Vanna, var på utflykt med några människor. En av dem tappade en bulle på marken. Jag kastade mig genast över den. I det läget brukar en viss person genast kasta sig över mig. Av någon underlig anledning inträffade inte detta utan jag kunde lugnt svälja bullen, som var hembakad. Inte alls dum!

Efteråt hörde jag en viss person muttra om att hon skulle dra ner på torrfodret – ”vad motsvarar en bulle i torrfoder?” – men det var det värt.

5 thoughts on “Dagar i en hunds liv

  1. Vanna, det var du värd! Själv stal jag en halv Saltåkvarns fruktlimpa häromdagen (min långa nos når överallt!). Det var gott. Matten undrade om jag skulle dö av russinen (som hon har läst är giftiga för hundar), men det gjorde jag inte.

  2. En kanelbulle motsvarar typ två foderkulor /flattens kaloriräkningstabell. Jag, Piaf, stal mattes banankaka härförleden. Matte blev inte ens arg – hon tyckte nog inte om kakan. Det kan till och med hända att hon lämnat den på bänken med flit.

Kommentera

