Från Opel Astra till Seat Ibiza

Apropå längtor – man kan ju längta även efter materiella ting. När jag hade min lilla Polo som jag körde omkring min stora Inka i längtade jag ständigt efter en kombi. Då fick jag en sån, men inte sjutton åkte Inka längst bak för det, hon fortsatte åka i baksätet. Hon gillade inte att åka bil och risken för illamående var minst där. Men det var bra att kunna stoppa henne längst bak när vi var många i bilen, som när vi körde till Lund på julafton, då låg hon där med alla julklapparna och fick den ena efter den andra i skallen.

Nu är det sällan jag skjutsar mer än en person och jag längtar lika lite efter en helkombi som jag längtar efter två hundar, det är fullt tillräckligt med en halvkombi. Jag störs inte alls av det jag stördes av förut, att det blir smutsigt i baksätet osv. Man har ju biltäcke. Och Vanna har bilsele, lite jobbigt att sätta på, men ändå. Jag är nöjd med min lille skit!

Så skulle det alltid vara. Ingen avund, bara en fet tillfredsställelse.

20140310_142630

2 thoughts on “Från Opel Astra till Seat Ibiza

  1. Biltäcke är typiskt sånt där jag aldrig lyckats köpa.. Tycker överhuvudtaget bilar är väldigt ohundvänliga. Vill jag ha hundarna i bagaget, var ska jag då ha packningen på ett vettigt sätt? & jag kunde aldrig släppa tanken att stora Lot skulle smälla rätt in i framsätet innan det tog stopp i bilselen, dvs när han redan brutit nacken eller nåt liknande skoj. Plus att han konstant trasslade in sig/vände sig åt fel håll så han hade bältet under magen.. Vinna är lite mer belevad att åka i sele, men hon måste ju åka i bur av andra skäl. Men hon är ju liten nog att ändå kunna åka i baksäte i bur.. Nä, egentligen skulle en ha specialinrett baksäte till hundarna, så fanns bagaget för annan packning. Men då kan man bara ha en passagerare. Vilket iofs är tillräckligt ungefär mest jämt (jag har ju sällan passagerare överhuvudtaget), men de där få tillfällen när man skulle behöva kunna skjutsa är det allt bra surt att inte kunna..

  2. Nu har du ju en urtjusig bil! Vad är det för nåt? (Håller med om att det är fördelaktigt att inte ha några hundar i bagaget med tanke på packningen.)

Kommentera

