Allergisk som f*n

Jag har varit lite mycket allergisk idag. Mot vad vet jag inte, det brukar vara kvalster, men förmodligen är det pollen. I min ungdom fick jag en lista på typ tjugofem saker/företeelser jag var allergisk mot men jag stirrade bara på orden

hund
katt
häst
ko

Av någon anledning lade jag ordet gråbo på minnet också. Förutom kvalster då.

Jag kommer ihåg att läkaren tilltalade mig ”Bästa fröken” i brevet. Och att jag sjönk ner på golvet i studentrummet och såg min blivande framtid som hundägare krossad för alltid. Nu är hund och katt det jag är minst allergisk mot.

Däremot har jag inget minne av björk och gräs men det vore väl märkligt om jag som multiallergiker inte vore allergisk mot vare sig björk eller gräs.

Tack och lov har jag aldrig varit allergisk mot någonting som går att äta. I och för sig går både ko och häst att äta, liksom hund och katt, men det är inte så det ska tolkas.

Jag har lite ont om pengar, annars hade jag gått till Apoteket och köpt kortisonspray. Nu funderar jag på att försöka lida till 25/4. Vi får se, det beror på hur stort lidandet blir.

Tabletter hjälper ingenting, inte ens om man tar två om dan.

Kommentera

