Vi sprang inte milen idag heller

Det är tveksamt om vi någonsin kommer att springa längre än 3,6 kilometer.

Vanna låg konstant tio skendräktiga meter efter mig, men vad som var så fascinerande var att det såg så lätt ut: som om hon var ute och åkte bil, man fick visionen av drottning Elizabeth av England när hon nådigt vinkar till folket från sin gyllene droska. Ungefär så lite ansträngande är det för Vanna att jogga. Intrycket av total avslappning förstärks av att hon har bollen med sig hela tiden. ”Jag och min boll”, liksom. ”Vi har det så bra!”

För henne är det nog mindfulness, men inte för mig. Jag längtade hem till soffan och skyllde på gårdagens allergichock, att den hade gjort mig klen. Jag vet inte hur många näsdukar jag förbrukade igår.

I sista backen satsade jag stort och galopperade nerför. Det gjorde inte Vanna. Hon ökade bara travet en knappt urskiljbar aning. Men det såg fjäderlätt ut.

20140404_164603[1]

SELFIE

vtg

VANNA TOG GOLVET

One thought on “Vi sprang inte milen idag heller

  1. Det som är så gulligt är att hundarna ändå generöst ställer upp och springer med en. Fastän det är a piece of cake för dem.

Kommentera

