Det finns 400 hotell i Barcelona

Min uppgift är att välja ett. Det är inte lätt!

Vad man än läser om på nätet som ska betygsättas, vare sig det är en kamera eller ett hotell, så har människor vitt skilda uppfattningar. Det är alltid nån som förstör alltihop – efter fem bra recensioner kommer alltid en dålig. Säger en att det är välisolerat på hotellet säger en annan att man måste ha öronproppar. Ingenting går ihop.

Man vill gärna att alla ska vara någorlunda överens. En ska inte tycka att personalen är hjälpsam och en annan att den är otrevlig. Då frågar man sig med Hoola Bandoola: Vem (i hela Barcelona) kan man lita på?

Untitled-1

Är det Micke eller Tobbe som har rätt här?

En sak är säker; jag vore ingen bra recensent. Jag har inget sinne för detaljer och studerar inga dammråttor i hörnen. Det andra kan ägna stor tankemöda åt har jag inte ens reflekterat över.

Ibland hade vi hela temadagar på jobbet med inhyrd konsult för de som arbetade i kontorslandskapet. Mina 300 arbetskamrater hade en oerhörd massa uppfattningar och åsikter om hur det var att arbeta i detta kontorslandskap. Jag hade knappt någon uppfattning alls. Ljus och ljud bekom mig inte. Ej heller värme och kyla. (Frös jag tog jag på mig en fleecetröja = problemet löst.) Jag fördjupar mig inte i sådant. Men de andra… de kunde prata i timmar om dessa detaljer som tydligen upptog deras vardag.

Hur är ventilationen? *två timmars dryftande* Vad kan vi göra åt det? Förslag? Lösningar? Personliga allergier? *ytterligare två timmars dryftande*

Jag förstår inte hur folk kan ha så många åsikter om en arbetsplats, det är ju bara en arbetsplats. Själv tänker jag på helt andra saker, som Shakespeares sonetter eller vilket fästingmedel som är det bästa för hunden eller hur man ska härda ut tills man dör.

catalonia-port-barcelona_130720111121516808 (1)

Vad tror ni? Kan man trivas i den här poolen? (Temperatur? Storlek? Vattenfärg? Klorhalt?) Diskutera i smågrupper.

8 thoughts on “Det finns 400 hotell i Barcelona

  1. Nej, jag får inte bestämma själv heller, även om det mest är jag som engagerar mig och googlar runt. Jag röstar för lägenhet! De andra för hotell. (Men flygbiljetten är i alla fall fixad – ca 10 000 för sex personer fram och tillbaka.) Har du varit där?

  2. Aha, du har inte kollar in airbnb.com ? Vi har hyrt lgh via dem på ca sju platser nu. Funkat klockrent på alla ställen (utom ett, men det berodde på den som hyrde ut). Rekommenderas. Nej, inte varit i Barcelona! Skulle gärna. Och när ska resan gå av stapeln? Bra pris på flygbiljetterna! Ni var ute i god tid gissar jag.

  3. Ping: Guesthouse of Horror | Vovven Vanna – Flatcoated Retriever

Kommentera

