Vägen till hundens hjärta går via magen

Idag fyller Bob Dylan år (grattis, gubben!) och Vanna och jag har tränat stopp inför morgondagens låtsas-WT.

Jag har kommit på att det kräver smaskig belöning. Det duger inte med äpple, som hon ändå älskar över det mesta. Nej, vi tränar med MUSH-köttbullar. Jag tror hon tycker ännu bättre om dem (de är ju råa) än vanliga köttbullar. Fördelen är att det är helfoder och att man bara kan dra ner på torrfodret de dagar hon fått några stycken. Nackdelen är att man inte kan mängdträna (som med äppelbitar).

Vanna rekommenderar dem verkligen.

Min pappa sa alltid: ”Det är inte mängden, det är kvalitén.” Hoppas han har rätt.

Jag fick ett kvitto på att hon älskar dem mer än äpple när jag fick för mig att kasta äpple åt alla håll och kanter, sen blåsa stopp och ge henne en köttbulle. Efter det ville hon knappt springa efter äppelbitarna (som synes). Det blev ingen vettig träning, precis som det aldrig hade gått att göra om linjetaget, då hade hon stannat även om jag inte blåst stopp. – När ska du blåsa stopp? Nu?

Vi avslutade med lite fotbollsträning.

4 thoughts on “Vägen till hundens hjärta går via magen

  1. Ravelli kan kasta sig i väggen!

    Mycket elegant jaktfot samt stopp för övrigt. Vi får gå på kurs hos er :-). Hejaheja flatten och flattematten – ni e’ grymma.

  2. Fast det var en dåligt slagen straff. 😦

    Har du problem med att få Selmas eller Vippes uppmärksamhet i något sammanhang, testa MUSH-köttbullarna: Vanna hälsar!

  3. Fin stoppövning! Haha jag blev nervös, ska hon verkligen sparka en fotboll på stackars Vanna? Och det skulle hon ju, en liten en, och det var inte ett dugg synd om Vanna, tvärtom!

Kommentera

