Tjurpannans naturreservat

Man ska inte gå in i en hage med betesdjur – det kan uppfattas…

DSC_0156

Vanna och jag läste på skylten och Vanna sa att hon haft rätt hela tiden. Det vet jag väl, sa jag. Men nu var det så bra att odjuren inte befolkade hela naturreservatet utan bara valda delar och varje gång kom denna varningsskylt – att man typ gick in på egen risk. När jag såg att det var får tyckte jag att vi kunde ta risken. Hade får varit aggressiva, sa jag till Vanna, hade de väl medtagits i uppräkningen? Det kan man aldrig vara säker på, sa hon. Vi chansar, sa jag. De dumma fåren glodde på oss. ”Hon är med mig alltså”, deklarerade jag och höll Vanna i kort koppel bakom ryggen. ”Försök ingenting!” Fåren var räddare för oss än vi för dem och galopperade iväg när vi kom riktigt nära.

DSC_0237

DSC_0427

DSC_0433

DSC_0444

DSC_0289

DSC_0593a

DSC_0600

DSC_0635

DSC_0524

DSC_0909

DSC_0988

DSC_0049

DSC_0120

DSC_0140

DSC_0164

DSC_0189

DSC_0330

5 thoughts on “Tjurpannans naturreservat

  1. Tja ba,
    Stenbrott finns på ön. Som vanligt fina & vackra bilder & mysVanna!

    Apropå din vilodag!
    Tur att det inte var lösgående tjurar!! Det har vi råkat ut för på en ön, när vi skulle tälta. Efter det vi slagit upp tältet så tog vi en prommis ( i såg att det fanns kor ovanför på ängen). När vi kom tbx t tältet så var det söndertrampat & maten vi burit in tältet ( vi hade slagit ett rep runt tältet för att hindra korna att komma t tältet) var borta samt förpackningarna maten låg i. 20 m från tältet stod en 400kg tjur med en mindre tjurkalv & stirrade blint på oss. Vi kastade sten på dem för att de inte skulle anfalla, (Just då hade vi inget annat val). Det var en MYCKET snabb rivning av tält. Tjurarna kom allt närmare under lastningen av det som återstod av tält & proviant.

    När vi fått allt i båten så gick de båda till attack mot en bajamaja, Det small det. Och bajamajan var inte sig lik därefter.
    Kram en berättelse ur levande livet

  2. Vilken massa fina bilder! (Min kompis som hyrt in några får att beta i hennes igenvuxna små hagar säger att fåren gillar eko-morötter. Ta med mutor nästa gång 🙂 ! ).

  3. Ping: Tjurpannan | Vovven Vanna – Flatcoated Retriever

Kommentera

