Dag 1

29/7: Torpet besiktigas och befinnes vara i gott skick.

I år tycks antalet utemöbler ha exploderat.

DSC_0091

Man kan sitta här,

DSC_0052

man kan sitta här,

DSC_0063man kan sitta här.

DSC_0054Önskas en avskild bänk sitter man här

DSC_0127och vill man ha en enskild stol för kontemplation sitter man här.

DSC_0192

Pappa målade ladan.DSC_0184

Om man undrar var Soya är,

DSC_0815  DSC_0817

är det bara att följa den gröna tråden.

DSC_0821 DSC_0824

Mina vänner stutarna lyste med sin frånvaro. Herregud, ska jag behöva ringa Gunnar det första jag gör? Jag tänkte att jag avvaktar tills imorgon. Jag var inne i hagen och tittade. De var som uppslukade. Men så, när jag satt i den gröna gruppen och läste på kvällen, kom de – som vanligt. De brukar stå där och hänga.

DSC_0312

Detta är det klassiska möblemanget,

DSC_0101

det vi alla (jag talar åtminstone för mig själv) älskar mest.

DSC_0004

Dynorna ligger i lekstugan.

2 thoughts on “Dag 1

Kommentera

