Vanna fick två nya kompisar och jag fick en

Vannas heter Aramis och Atlas, min heter Anki. Hon tog mitt telefonnummer. Jag kunde ju inte säga att jag inte har telefon. 😉

Aramis och Atlas är också flattar. Aramis såg ut som en hjorthund i flatförklädnad (jättehög och jättelångbent) och Atlas såg ut som en rottweiler/labrador i flatförklädnad (mycket grov både vad gäller kroppen och huvudet). Vanna är ju inte heller speciellt typisk. (Även om Vannas uppfödare var säker på hennes CK-kvalitet. Men nu är det en kastrering och en kastratpäls senare.) Hon är en kraftig tik. Jag trodde/förstod att Aramis var flat men jag var helt övertygad om att Atlas var blandras.

Jag hade tyvärr ingen kamera med mig, jag brukar inte ha det när jag joggar. Men jag gick mer än jag sprang. Jag har mått dåligt de senaste dagarna och hade inte tänkt jogga överhuvudtaget den här veckan. Det var segt och trist. Vi gick ifrån joggingspåret och uppför en backe, det är också motion. Sedan passerade vi Kortedalavallen där SWB Göteborg håller till, jag misstänkte att det var där, men var inte säker. Nu vet vi vart vi ska ta vägen när vi samlat tillräckligt med mod för att ta oss dit. Man får prova fyra gånger innan man bestämmer sig för om man vill bli medlem eller ej (50 kr per gång).

Men om vi nu ska träffas igen ska jag ta med mig kameran och föreviga de tre musketörerna. Det var märkligt att se dem ihop. Jag vände mig om och tänkte: Är det Vanna? Nej, det var Aramis. Han bet mig lite kärvänligt i jackärmen.

Kommentera

