Joho, det var cancer

Troligen. Hon ringde vid en felaktig tidpunkt, hon skulle ha ringt vid tre men ringde redan vid halv elva. Det är inga goda nyheter då.

Vanna ligger sövd och de har öppnat och kollat och klon är hel. Med tanke på rasen – ”det är ju en flatte” – är hennes förslag att operera bort sporren i sin helhet (kallas även amputation) och skicka för analys. Det kan vara malignt melanom eller tumör i själva klon (klofästet?).

Istället för 5 000 blir det 15 000. Tackom och lovom för försäkring!

Min bedömning av den tidigare veterinären kvarstår; att hon hade problem att diagnostisera kan jag köpa – det har jag köpt hela tiden – men inte hennes veliga hanterande. Och inte hennes sätt att bemöta mig.

Att hon heller aldrig antydde tumör gjorde att jag gick och tänkte: Det skulle hon väl ändå ha gjort om hon hade misstänkt det? Men man vet aldrig. Nu fick jag misstänka själv och jag misstänkte rätt. Pessimist som jag är. Pessimister är realister.

3 thoughts on “Joho, det var cancer

  1. Glömde ju att säga att jag kommer att vara jätteoptimist och tro att det är en lokal tumör och hålla alla tummar jag kan för det!

Kommentera

