Att leva med Vann’ är en prövning sann

Ikväll lät jag henne söka efter promenad. Vi gick runt berget, jag hade lagt ut två bollar. Vanna stack i raketfart på sökkommandot. Men så var det något som inte stämde. Det tog tid? Hon stod still? Fan, tänkte jag, hon har börjat äta nåt, kanske grästussarna som hon är så förtjust i. Typiskt, det skulle hon aldrig göra under ett ”vanligt” sök (utan fördröjning).

Äntligen kom hon och jag stack fram handen och sa tack. Döm om min förvåning när jag inte bara fick en boll utan två! Plopp, plopp. Jag skrattar fortfarande.

Att Vanna dubbelapporterar är inget nytt, men det var länge sen nu och det var så totalt oväntat. Jag hade inte sett att hon tagit boll nummer ett innan hon tog boll nummer två. Det måste ha gått av bara farten!

Kommentera

