Störst

Min spontana känsla var att J-O är störst av alla svenska idrottare. Ju mer jag tänkt på det, desto obegripligare är det att han inte rankas etta.

Jag är tennisfreak men kan ändå inte förstå hur Borgs fem raka Wimbledontitlar och sex franska öppna (m.m.) kan väga tyngre än J-O:s alla medaljer.

Det är inte bara meriterna, det är speluppfattningen, bollsinnet, den långa karriären och det faktum att pingis är en av de sporter som har flest utövare av alla. Om Sverige hade 25 heltidsspelare hade Kina en miljon!

Nej, i det här fallet är mitt bordtennishjärta större än mitt tennishjärta.

One thought on “Störst

  1. Ja J-O har aldrig fått det erkännande som han så väl gjort sig förtjänt av. Dessutom är bordtennis/pingis folkets sport mer an den vita sporten, som hörde överklassens till

    Ur miljösynpunkt så är pingis bättre än tennis & många andra sporter.
    Kommer ihåg hur många vi var som spelade pingis i skolan & då även rundpingis. & det kunde ske på raster & håltimmar. Minnen!

    Ha de gott

Kommentera

