Oxford 16-05-07

Man kan väl säga att det här med hotellrummet *förmörkade* min vistelse i Oxford. När jag vaknade hade jag ett visst hopp om att det skulle gå att spola bort bajset, men det sket sig. Nästa gäst får leva med skiten. På nåt sätt. Vi får alla leva med skiten. Det ser bara lite olika ut. Jag vill inte stanna en sekund till in this shit country!

När min brorson och jag jämför våra erfarenheter är det enda negativa han kan få fram att ”juiceglasen är lite små”. Att de har en (egen) toalett som de måste gå fem meter över hallen för att komma till gör ingenting då det är så underbart att gå på den mjuka heltäckningsmattan i den mjuka morgonrocken! Varje dag får de två nya kakor på rummet och de riskerar aldrig att stå utan toarulle. Spolningen fungerar ypperligt. Och frukosten – gudars skymning! Den är tydligen som att ha vaknat upp i paradiset.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Good to meet you, sa min brors värd (de har en värd och en värdinna). Han sa det flera gånger för säkerhets skull. Jag kände mig som en död gorilla. Jag hade lämnat ett guest house i misär. Nu sitter vi i detta gästhus trädgård – specialbehandling pga V:s höga feber. Vi väntar på att åka härifrån. V gick under namnet ”John” (hans första förnamn) på sjukhuset. Doktorn hade gissningsvis pakistanskt ursprung och menade att en sprucken trumhinna kan drabba såväl ett friskt som ett sjukt öra (healthy as well as unhealthy). Men hela grejen är ju att tryckutjämningsförmågan försvagas när man är förkyld – därmed mycket större risk att spräcka trumhinnan. Nu är V också utrustad med EarPlanes.

Tips från coachen: Flyg alltid direktflyg! Mellanlanda aldrig.

3 thoughts on “Oxford 16-05-07

  1. Aoch. Är på bättringsvägen efter förkylning men kan inte ”knäppa” med öronen alls (dvs tryckutjämna), faktiskt inte minsta knaster hur mycket och ofta jag än försöker. Och jag flyger till Skottland på onsdag. Med mellanlandning i London. Och haft ågren för detta sen i onsdags… Hjälper de där öronpropparna verkligen? Får skaffa såna…

  2. Bortse från att han skriver att ”proppar inte har någon som helst effekt” – han måste syfta på vanliga öronproppar. Syskonbarnet hade för första gången någonsin lite ont när vi landat i London (inga proppar) men noll problem när vi landat på Kastrup (proppar). Jag tror att han fick ont för att han höll på att bli förkyld.

Kommentera

