Ellen Keys led

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Omberg

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Man måste inte åka till Kinnekulle för att hitta ramslök

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ju längre vi gick

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

desto längre blev Vannas tunga

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

”Endast den som ger, äger något…” sa Ellen Key filosofiskt. Jag, Vanna, instämmer fullständigt. Den som ger mig en köttbulle äger köttbullen. Den som inte ger mig köttbullen äger ingen köttbulle. Ju fler köttbullar du ger bort, desto fler köttbullar har du! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tänk så många hundpromenader Ellen tog i denna skog!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det viktiga i ett rum är mattar och flattar. /Vanna

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

När vi kom till Strand, där jag för övrigt varit förut, tänkte jag att det var kört att gå in med hund i trädgården, men hur jag än tittade… hittade jag ingen hundförbudsskylt. Om det inte är hundförbud brukar det stå att hunden ska vara kopplad.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Förra gången satt jag där – men nu var målaren här

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om man någonsin blir antagen som stipendiat till Ellen Keys Strand kan det nog hända att man får syssla med enklare trädgårdsarbete. Vi mötte faktiskt en sån där stipendiat som kom gående med backpack, hon knackade på dörren och blev insläppt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi gick vidare mot Hjässan

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det regnade gullregn

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Trots närheten till vatten fanns det inget vatten (som flatten kunde gå i). Jag hade i min enfald trott att det skulle finnas rikliga tillfällen för henne att doppa sig längs leden. Men jag var inte så enfaldig att jag inte hade vattenflaska med mig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Äntligen ett vattenhål!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag sa till Vanna…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 …att ”stanna”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så glad blev flatte över att se mig välbehållen på marken igen att hon bara måste sätta sitt smutsiga bomärke på mitt linne. (Vanna hoppar inte på folk, men jag är inte folk.)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ni som har trädgård kan överväga denna soffa

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alvastra kloster

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I Hästholmens småbåtshamn…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

….köpte jag en räksmörgås…

20160531_175321

…och vinkade till Ellen

20160531_175618

3 thoughts on “Ellen Keys led

  1. Än en gång blir jag mer bildad av din kunskap.
    Vad mycket kultur det finns i världen & även här. Tack.
    Ha de gott från ön där det var strax under noll grader i morse.

Kommentera

