Allum

När progesteronnivån stiger blir jag sjuk, när den sjunker blir jag frisk.

Sjukdomen kan vara mycket handikappande för de kvinnor som drabbas och innebär ofta att både familjeliv och jobb blir lidande. Livskvaliteten blir allvarligt sänkt blablablablabla

Bara för att komma ifrån allting åkte jag till Allum där jag lite planlöst gick omkring och köpte en korv med bröd + dricka för tjugo spänn. Tänk på de som har det svårt, resonerade jag med mig själv. Inte på de lyckade och lyckliga. Tänk på R som har alkoholproblem. Eller E som hade cancer i åtta år och begravdes för några veckor sen. Hur roligt tror du det var? Men det hjälpte inte så mycket. Det infantila jaget tyckte ändå mest synd om sig själv som aldrig får ett fast jobb med en lön på 25 000 och en tvåa med uteplats.

Kommentera

