Mitt kära torp

De senaste åren har jag bott på torpet varje sommar. Dock skrämdes jag rejält förra året så jag har lite ångest för att jag ska få ångest och inte våga sova där. Jag har utvecklat en viss förmåga att skrämma upp mig själv. (Frågan är om jag när jag blir gammal ska bli lika mörkrädd som jag var när jag var liten.) Det hjälps inte att det är nära till närmsta granne, de är alldeles för långt ifrån. Torpet är sista anhalten och det finns inget ljus annat än en liten lampa vid ytterdörren och en liten lampa på baksidan. Därför vill jag helst bo där i början av sommaren. Inte slutet.

Om man hade ett skjutvapen? Men nu har man inget skjutvapen. Det har varit inbrott i ladan! Ibland tänker jag att man skulle ha ett direktlarm till Britt, näst närmsta grannen, så att hon kunde komma rusande som en tjur i mörkret.

Vi saknar dig som katten, katten!

5

/Matten och flatten

One thought on “Mitt kära torp

  1. Go kväll.
    Inte ska du vara rädd på torpet. Lås dörren & ha ngt hårt du kan slå med om ngn mot förmodan skulle försöka ta sig in.
    Även jag kan ibland känna samma sak där vi bor att ngn ska ta sig in. Vi har åsså längt t närmaste granne & ingen skulle höra om vi ropa.
    Jag år intala mig själv att det inte kommer att hända ngt.
    Hoppas att din midsommar har varit fin & Vanna fått ha det bra som vanligt.
    Fin glass på Instagram & granna skor.
    Ha de gott m varma hälsningar från en varm natt & dag på ön
    Alla helsar t er. Kramen

Kommentera

