Inte normal

Igår var inte Vanna normal när jag kom hem. Hon sträckte inte på sig och knorrade, hon började istället låta som en mistlur. Det är inget bra tecken. Det betyder att hon är exalterad och inte tillfreds. Jag gick in i vardagsrummet och såg en plastpåse på golvet, den måste hon ha tagit någonstans, jag tror att den låg på en bänk i köket. Det konstigaste är att fönstret är öppet. Jag har fönstret på glänt. Det hade lossnat från pinnen. Jag vet inte om det var det som hade stört henne. I sovrummet hade hon släpat ner mina tre byxor på golvet. Allting tydde på att hon varit lite lätt panikslagen. Hon rör annars ingenting. Lärdom: stäng fönstret helt i fortsättningen.

Om det nu var det som utlöste oron. Hur som helst inte bra.

Idag kommer Charlotte efter fem timmar, jag jobbar åtta. Jag cyklade ändå hem på middagen för att titta till henne – hon sträckte på sig och knorrade. Puh!

2 thoughts on “Inte normal

  1. Vanna bara knorrar och njuter. Hon brukar gäspa när hon kommer ut i trappuppgången (och ibland när hon kommer in i densamma). Det är ett typiskt gäspställe för Vanna. 🙂

Kommentera

