Efter dammsugaren kommer skohyllan

Jag har nån slags fobi mot att sätta ihop saker, jag har så otroligt svårt för det. Det var knappt att jag klarade dammsugaren. När min bror kom på kvällen hade jag lyckats få ihop den så att han bara behövde hjälpa mig med filtret som skulle sättas utanpå det redan befintliga filtret. Det kallas Air Fresh System och ska göra att det doftar nyponros och inte hundhår i rummet. Utsugningsluften är fräschare än insugningsluften!

9452700631070

Förra fredagen var jag på Clas Ohlson i akt och mening att köpa deras ställbara skohylla med tre hyllor. Jag har alltid saknat en rad till på skohyllan, jag har ovanligt mycket skor. Jag vet inte om det är för att jag är hundägare. Eller om det bara är så. I vilket fall köpte jag denna skohylla så att den skulle lösa alla mina skoproblem. Det var bara det att den också skulle monteras.

Så fort jag tagit ur delarna i paketet och såg skruvarna (om det nu var skruvar) började jag kallsvettas. Jag klarar det inte, det går inte. Jag blev tvungen att lägga dem ifrån mig direkt, ångesten blev för stark. 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

*sju timmar senare*

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var ”bara” en sak jag inte begrep: hur man förlänger rören. Det stod ingenting i bruksanvisningen och att jag bankade och slog hjälpte inte. Nu har den kortast möjliga längd. Min bror får hjälpa mig lik förbannat.

Kommentera

