Solen lyser även på liten stuga

När det såg ut som om jag kanske skulle få en timanställning råkade jag fråga J om han ville stugsemestra med mig och Vanna i vår/sommar. Det ville han mer än gärna.

Sen när jag inte fick något jobb och insåg att alla mina jobbpengar gått till flytt och nya möbler och att jag hädanefter ska hanka mig runt på några tusenlappar i månaden tänkte jag att det var bäst att dra mig ur. Sparpengar i all ära, men om jag behöver dessa sparpengar till livets nödtorft… Nå, J hade redan fattat en sådan entusiasm för denna idé att han hade svårt att släppa den (och jag med). Han började leta billiga stugor.

Först skickade han ett förslag – det var jättebra, det var bara det att hundar inte var tillåtna. Då skickade han ett annat förslag, det var bara det att det var ”dubbelsäng i sovrum” och denna dubbelsäng utgjorde de enda bäddarna i stugan. Jag antar att han inte läser det finstilta. För jag tror knappast han tänker ta med sig luftmadrass och sovsäck och ligga i vardagsrummet medan Vanna och jag tar dubbelsängen. Jag har deklarerat att vi – Vanna och jag – behöver ett eget rum. I övrigt kan stugan vara hur liten den vill.

11284_0_597

Detta är mitt förslag. 525 kr natten.

4 thoughts on “Solen lyser även på liten stuga

Kommentera

