Blondes Have More Fun

Vi träffade en golden. Det är en kastrerad hane, sa ägaren. Det är en kastrerad tik, sa jag. Hon undrade hur gammal Vanna var. Snart åtta, sa jag. Hennes hund var snart tretton. Jag trodde det var en unghund. Varken utseende eller beteende indikerade att det var en gamling. Han är ju så ljus, sa hon, att man inte ser några ålderstecken. Det gör man på henne, sa jag och pekade på Vanna där den gråa hakan lyste lika starkt som mitt gråa hår. Blondes have more fun och när de blir gråhåriga är det ingen som märker det. *bittert*

Kommentera

