Vanna & Pimme

Idag fick Vanna en bulle på sin åttonde bemärkelsedag. Hon svalde den hel och på en halv sekund.

För övrigt delar hon födelsedag med Sveriges största rockstjärna.

Vi var också hos veterinären. När jag frågade om vi kunde få recept på Bravecto sa han att vi fick vänta fem minuter eftersom han höll på med en katt. Jag slog mig ner på en stol och hade perfekt uppsyn över katten – en del av glasdörren gick att se igenom och det var där katten låg. Katten såg inte klok ut. Veterinären vände och vred på den medvetslösa katten och lyste den i de öppna ögonen och tvättade magen och jag tänkte herregud, ska han skära nu? Ska jag få se snittet? Men då tog han den halvdöda katten i sina armar och placerade den i nästa rum.

Det var som när jag bevistade kastreringen av min katt Findus. Av någon anledning fick jag vara med under operationen. Jag satt på en stol och såg veterinären slänga den ena testikeln efter den andra i papperskorgen. Det var mycket makabert.

Nåväl, han hade höjt avgiften från 50 till 75 men jag kan förnya receptet tre gånger.

Vanna vägde som vanligt ett kilo för mycket, dvs. ett kilo mer än vad jag anser att hon borde väga. Det är jättelätt för henne att väga 31 och skitsvårt att väga 30. Själv har jag en magisk 65-kilosgräns; ligger jag under blir jag glad, ligger jag över (vilket jag allt som oftast gör nuförtiden) blir jag ledsen.

Min bror har gått ner fem kilo på tio veckor. Från 77 till 72. Ett hån.

4 thoughts on “Vanna & Pimme

  1. Grrrrrattis i efterskott, Vanna! Åtta år är ingen ålder på en häst, f’låt hund. Må du leva många, långa, lyckliga år till!!!

  2. Ja det är inte lätt med minnet, ler. Ett sent grattis är väl lika velkommet ändå.
    Ylar & skrålar från ön:
    Ja må hon leva… & skjutsas på en skottkärra fram.
    Kramen från oss på ön

Kommentera

