Lökförgiftning

Googlar ”lök” och ”hundar”:

Symtom: Diarré, kräkningar, kramper, minskad aptit, andningsbesvär, bleka slemhinnor, buksmärtor m.m. Kan även leda till dödsfall.

Jag och Vanna låg på en madrass i vardagsrummet inatt och min mor och bror och svägerska satt och åt frukost. Vanna gick iväg och jag undrade i mitt liggande tillstånd: ”Vad gör Vanna?” *prasslande läte* följt av *hysteriska scener* Vanna har ätit upp ansjovispajen som min bror och svägerska skulle ha på torpet. Man placerar inte en ansjovispaj på golvet i hallen när man har hund på besök. Men det är tydligen helt jävla omöjligt för min mor att få in denna enkla regel i skallen. Det är liksom inte första gången det händer. ”Jag kan inte tänka på allt.” Uppenbarligen inte. Uppenbarligen måste jag vara vaken dygnet runt för att ingenting ska hända. Gah!

3 thoughts on “Lökförgiftning

  1. Suck. Inte skulle det tagit många sekunder för mina hundar att 1. lokalisera pajen 2. omedelbart glufsa i sig den. Hoppas att Vanna mår bra!

Kommentera

