Säng Säng Säng

som Galenskaparna sa. Jag har verkligen en ful säng. Den är från 1993 eller 1994 så det är inte så konstigt. Vi (dvs. föräldrarna) köpte den när jag skulle möblera ett studentrum.

Vad jag undrar är hur man vet att sängen tjänat ut sin roll? Är det när man en vacker dag/natt brakar rätt igenom? Eller har man långsamt vant sig vid en dålig säng så att man inte märker att den är dålig utan tror att den är bra?

När jag hade köpt min bäddsoffa fick jag ont i röven. Det upphörde efter några veckor. Antingen har min röv vant sig eller så har soffan blivit mjukare. 

Mitt bekymmer är således inte komforten, som både jag och Vanna upplever som betydande, utan fulheten – smutsigheten. Hela sängen är äcklig.

När vi ändå talar om sängar: Vad är det för högljutt djur som kryper omkring under denna mindre vackra säng? Det är mattes robotdammsugare som suger upp flattes hår.

Kommentera

